Zašto trimer neće da upali

22.03.2022

Imate problem sa trimerom za travu koji ne znate rešiti? Kao i sve druge mašine i alati koji rade na benzin, tako i trimeri znaju da zakažu kada su vam potrebni, ali ukoliko pravilno održavate trimer problemi sa paljenjem biće jako retki.

 

Ovaj tekst samo napisali upravo za vas, kako bismo vam pomogli da pokušate sami da rešite problem, pre nego što se odlučite da ga odnesete kod majstora. U nastavku saznajte koji su mogući kvarovi i kako ih rešiti, kako se pravilno startuje nov trimer i kako da održavate trimer da ne bi ponovo došlo do situacije da neće da upali.

 

 

 

 

NAJČEŠĆI RAZLOZI I KVAROVI ZBOG KOJIH TRIMER NEĆE DA UPALI

 

Postoji više razloga i kvarova koji ometaju paljenje trimera za travu. Sve ćemo ih navesti, a vi probajte redom jedan po jedan da proverite dok ne pronađete rešenje za trenutnu situaciju. Ukoliko nijedan od navedenih saveta nije pomogao, najbolje je da trimer odnesete najbližem majstoru.

 

Generalno svaki benzinski trimer za travu, bilo kog proizvođača, pokreće se istim principom. Prvo što bi trebalo da uradite, ukoliko trimer neće da upali, je da proverite da li pravilno pokrećete motor. Pri kraju teksta u delu pokretanja novog trimera napisali smo korake za pokretanje, proverite da li radite sve ispravno. Može se desiti da zaboravite neki od koraka ukoliko ga dugo niste koristili.

 

Ako ste ispravno postupili prilikom paljenja, sledeće što bi trebalo da proverite je prenosni mehanizam (menjač). Na svakih 25 - 30 h korišćenja trimera, potrebno je podmazati jer može doći do oštećenja zupčanika, ali isključivo koristite mast za menjače koji se koriste na visokim temperaturama (uglavnom se koristi GL1). Mast ćete sipati tako što ćete prvo odvrnuti šraf sa menjača, u tu rupu odakle ste izvukli šraf sipaćete malo masti (okvirno jedna supena kašika) i vratiti šraf.

Ukoliko ni posle podmazivanja manjača neće da upali, sledeće što je potrebno da proverite je filter vazduha. Ovaj filter ima funkciju da spreči upadanje trunja i prašine u karburator. Ukoliko se previše zaprlja, može smanjiti količinu protoka vazduha do karburatora što će onemogućiti paljenje trimera. Na svakih 5 sati rada potrebno je da skinete filter vazduha, da ga izduvate ili operete benzinom (ukoliko perete morate ga skroz prosušiti pa tek onda vratiti) i čistog vratite na svoje mesto, nije bitno koja strana ide prvo. Jednom godišnje promenite i postavite nov filter.

Neki od čestih kvarova koji utiču na paljenje trimera su vezani za zaprljane svećice. To su svećice sa kratkim navojem, namenjene za dvotaktne i četvorotaktne motore malih zapremina. Ukoliko je smesa goriva loša, na svećicama će se pojaviti masne naslage koje će sprečiti varničenje i pokretanje motora. Zato odvrnite svećicu, obrišite i očistite je žičanom četkom, očistite elektrode, a pre nego što vratite svećicu iscedite gorivo iz komore kroz rupu iz koje ste izvadili svećicu, i tek onda je vratite.

Još jedan od razloga zašto trimer neće lepo da se upali je začepljenje izduvnog kanala. Ukoliko je izduvni kanal previše zaprljan može dovesti do toga da neće da upali, ili da jako sporo povećava snagu.

 

 

 

 

SAVETI VEZANI ZA GORIVO

 

Ako se nakon svih gore navedenih provera trimer i dalje čudno ponaša, odnosno neće da upali, velika je verovatnoća da razlog ima veze sa gorivom. Sada ćemo otkloniti nekoliko potencijalnih grešaka.

Prvo i osnovno pravilo je da se gorivo nikada ne ostavlja u trimeru. Nakon svake upotrebe, obavezno ispraznite rezervoar tako što ćete trimer uključiti na ler i pustiti da se sam ugasi. Zato pre upotrebe sipajte samo potrebnu količinu za rad tog dana. Takođe, pročitajte uputstvo i napravite mešavinu benzina i ulja tačno onako kako je napisano.

 

Proverite i filter goriva, preporuka je da se menja jednom godišnje. Ovaj filter ima ulogu pri čišćenju goriva, a kada se previše zaprlja benzin ne ulazi u cilindar. Filter za gorivo se nalazi na kraju usisnog creva, koje se nalazi u rezervoaru. Da biste došli do filtera, morate ukloniti utikač sa crevima koja izlaze iz njega.

 

Može se desiti nekada da motor ili ne dobija, ili dobija previše goriva. Ako je svećica potpuno suva to je znak da motor ne dobija dovoljno ulja. Ukoliko dobija previše goriva i dolazi do prelivanja, potrebno je pogledati na kom mestu dolazi do tog problema.

 

 

 

 

PRVO PALJENJE NOVOG TRIMERA

 

Kupili ste nov trimer za travu i stiglo je vreme za njegovu prvu upotrebu. Pre svega savetujemo da dobro pročitate i primenite uputstvo proizvođača, a mi ćemo vam dati još neke važne savete.

 

Prvo, nemojte uključivati trimer dok ga ne sklopite skroz po uputstvu proizvođača. Zatim ga postavite na ravnu površinu i obratite pažnju da je rezni deo dovoljno udaljen i da neće ništa zakačiti pri paljenju.

 

Na uputstvu vam takođe piše koja mešavina goriva je potrebna za taj trimer, sipajte tačan promer kao što piše i količinu koja će vam biti potrebna tog dana. Na ručki se nalazi prekidač za struju koji trebate uključiti (položaj ON) i blokirajte polugu gasa u položaj polugas. Nekoliko puta pritiskajte pumpicu kako bi je napunili gorivom i aktivirajte čok tako što polugu povučete unazad.

 

Povucite startni kanap nekoliko puta (5 – 6) dok se ne čuje zvuk motora. Motor se upali i odmah se ugasi. Nemojte vući startni konopac više od 50 cm i dopustite mu da se polako vrati. Nakon paljenja i gašenja motora, vratite polugu čoka u prvobitan položaj guranjem poluge napred, a zatim ponovite povlačenje startnog kanapa dok motor ne startuje.

Za vreme prvih 10 sati rada, neka motor radi umerenom brzinom. Nemojte forsirati motor maksimalnom brzinom dok se sve komponente ne razrade. Nakon toga može se povećati brzina.